Wajah Wanita 43 Tahun Ini Bertukar Menjadi “PELOLES” Dengan Hanya 3 Bahan Ini. Ini RAHSIANYA..

Wajah Wanita 43 Tahun Ini Bertukar Menjadi “PELOLES” Dengan Hanya 3 Bahan Ini. Ini RAHSIANYA..

Hanya dengan campuran halia segar, cuka dan madu, dalam beberapa hari bintik hitam pada wajah terus pudar.

loading...

Wanita berusia 43 tahun di bawah ini hanya menyapu campuran bahan ini selama beberapa minggu, dan wajahnya kembali berseri seperti gadis muda 20 tahun!

Bukan saja wanita, lelaki pasti suka juga dengan tips ini, kerana mudah, cepat dan semulajadi.

Bahan-bahan:

loading...

Halia segar, cuka dan madu.

Caranya ialah:

1. Cuci halia sehingga bersih.

loading...

Masukkan dalam balang, tuangkan cuka dan tutup rapat balang tersebut. (Jangan terlebih sehingga paras leher balang)

Masukkan balang ke dalam peti sejuk, dan biarkan selama 1 hari.

2. Keluarkan balang dari peti sejuk, buka dan masukkan madu secukupnya, adukkan sebati. Tunggu 30 minit.

loading...

Siap! Masker campuran halia, cuka dan madu semula jadi.

3. Ambil potongan halia tersebut, usapkan pada wajah dan bahagian yang berbintik hitam. Biar selama beberapa minit, kemudian bilas dengan air suam panas.

Anda pasti bakal terkejut tidak percaya dengan hasil ajaibnya! Mulus, putih, bersih malah berkilau! Tentunya akan dijadikan rutin.

loading...

Semoga bermanfaat dan jangan lupa kongsikan pada rakan-rakan dan keluarga.

P/S. : Kerana jenis dan sensitiviti kulit setiap orang berbeza, cara ini belum tentu sesuai pada kulit semua orang. Jika selepas melakukan rawatan ini kulit terasa panas atau timbul kemerahan, segera rujuk kepada doktor.

Silakan SHARE, semoga bermanfaat kepada semua.

 

.

Bubuh Bunga Cengkih Ketika Masak Nasi. Hasilnya Pasti Membuatkan Anda Teruja! Petua Lama yang Tidak Ramai Tahu.

Al kisah seorang wanita terjatuh beberapa bunga cengkih dalam periuk nasi yang dimasak. Ingatkan biasa je, tapi tak sangka bila nasi masak je terjadi “sesuatu”.

PETUA YANG DITEMUI SECARA KEBETULAN

Al kisah zaman dahulu, ada seorang wanita terjatuh beberapa bunga cengkih dalam periuk nasi yang nak dimasak untuk keluarga. Lepas masak dan satu keluarga makan, nasi tu tak abis dan dibiarkan atas dapur sampai esoknya.

Selalunya, keesokan paginya, nasi tersebut akan basi tapi anehnya nasi tu masih elok. Dia pun rasa dan ternyata tidak basi. Lepas diingat-ingat kembali barulah perasan yang dia terjatuh beberapa butir bunga cengkih ketika masak nasik.

CARA BUAT NASI LAMBAT BASI

Ada masalah nasi cepat basi? Dah tukar macam-macam jenis beras pun masih cepat basi juga? Mungkin dah sampai masa untuk anda tukar periuk nasi kot.

Mesti runsing kan bila kena hadap masalah macam ni. Okay harini kai nak kongsikan dengan anda satu petua untuk mengelakkan nasi daripada cepat basi.

1. Ambil sedikit bunga cengkih lebih kurang dalam 2 hingga tiga tangkai bersama dengan secubit garam.

2. Kemudian campurkan ke dalam beras yang hendak dibasuh.

3. Basuh beras seperti biasa.

4. Tanak juga seperti biasa sehingga masak.

Hasilnya nanti anda akan dapat nasi yang wangi dan tahan lebih lama. Selamat mencuba. KONGSIKAN.

 

Sumber: Petua Ibu

.

Ini adalah kisah benar, seorang gadis cantik dari England memberitahu kehidupannya ketika dia terpaksa berkahwin selepas di ancam pistol di Pakistan.
Dia dipaksa bernikah dengan sepupunya sebelum diperkosa setiap hari selama tiga tahun.
Dipetik dari Daily Mail, Tabassan Khan, yang menerima nama baru untuk menyembunyikan identitinya, hanya berusia 15 tahun.Dia tinggal bersama makciknya di kawasan Doncaster, apabila dia diberitahu dia akan dijemput untuk bercuti musim panas di Pakistan.Bapa Tabassan berada dipenjara kerana membunuh ibunya ketika dia berusia 12 tahun. Dia juga tinggal bersama ahli keluarga lain bersama tiga saudara lelaki.Bagaimanapun, apabila ketibaannya di Pakistan, Tabassan diancam dengan senjata untuk menikahi sepupu berusia 6 tahun lebih tua.gadis dipaksa menikahDia juga terpaksa tinggal bersama sepupunya selama tiga tahun.Tidak lama kemudian, Tabassan akhirnya mendapati perkahwinannya telah disusun supaya sepupunya dapat menuntut visa untuk pergi ke England. Perjuangannya untuk melarikan diri akhirnya berjaya, pada tahun 2008, mahkamah Pakistan membenarkan saman perceraian sehingga akhirnya Tabassan dapat kembali ke England.Sekarang, Tabassann bekerja dengan beberapa buah agensi untuk menangani masalah perkahwinan paksa, bersama dengan organisasi It’s My Right: Tiada Perkahwinan Paksa.
Tabassan, yang kini berusia 26 tahun memberitahu Sunday Express:“Saya fikir saya bila saya pergi ke Pakistan. Saya sangat gembira. Dan kemudian dua bulan berlalu dan sudah tiba masanya untuk sekolah tiba, “” Saya bertanya bapa saudara saya apabila saya boleh kembali tetapi dia hanya menjawab bahawa saya perlu tinggal lebih lama. ”Selepas empat bulan, dia masuk ke bilik saya dan menuding pistol pada saya sambil mengancam untuk saya berkahwin dengan sepupu saya.”Saya terus menolak, tetapi pakcik nya berkata bahawa dia akan membunuh saudaranya jika saya tidak mematuhi permintaannya,”Saya ketakutan tetapi saya tidak mempunyai pilihan. Malam selepas pernikahan saya sepupu saya merogol saya, saya fikir sepupu saya adalah keluarga saya,”“Tetapi ternyata salah, setiap malam dia merogol saya selama tiga tahun, saya rasa saya diperlakukan seperti pekerja seks yang tidak boleh pergi ke mana-mana sahaja.Tabassan juga meminta kerajaan tempatan memberi lebih banyak perlindungan kepada wanita yang dihantar ke luar negara supaya tidak terperangkap dalam perkahwinan paksa.Kredit: Sam Sendat Dot Com

 

 

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *