RAHSIA NAK HILANGKAN BATUK DAN KAHAK TAK HENTI-HENTI, GUNA CARA NI, TAK PERLU UBAT DARI HOSPITAL LAGI!

RAHSIA NAK HILANGKAN BATUK DAN KAHAK TAK HENTI-HENTI, GUNA CARA NI, TAK PERLU UBAT DARI HOSPITAL LAGI!

Ramai orang hadapi masalah batuk tanpa henti dan juga berkahak ini .. Kadang-kadang makan ubat pun belum tentu boleh hilang dengan cepat kan. Jadi, kami nak kongsi satu petua dengan menggunakan oren je.. Cara-caranya mudah sahaja tau, apa yang korang perlukan hanya ikut sahaja resepi ini..

loading...

RESEPI :
Sediakan 2 biji oren,

korang kena potong bahagian atas dan juga bawah oren. Kalau tak faham, tengok gambar bawah ni..

Sumbat 2-3 biji gula batu kecil ke dalam setiap isi oren.

loading...

Kemudian, korang kukus selama 2 jam

sebaik sahaja siap, korang perah jus oren dan tuang bersama jus yang ada dalam periuk ke dalam cawan dan minum

Korang amalkan beberapa kali dan jangan ambil daging ayam dan juga minuman sejuk. Untuk pengetahuan korang, petua ni sangat baik untuk paru-paru!

loading...

RAHSIA BUAH BIDARA YANG RAMAI TAK TAHU TERUTAMANYA YANG ADA MASALAH WANITA
Rahsia buah bidara yang ramai tak tahu terutamanya yang ada masalah wanita

Buah-buahan memang mengandungi berbagai khasiat kepada tubuh badan manusia. Tidak hairanlah ramai yang mengamalkan memakan buah untuk diet yang sihat.

Akhir-akhir ini viral berkaitan buah bidara dilaman sosial facebook. Entah mengapa tiba-tiba buah ini menjadi sebutan jika hendak dibandingkan sebelum ini. Begitulah kuasa media sosial.

loading...

Khasiat Buah Bidara Untuk Kesihatan

khasiat buat bidara, manfaat buah bidara, pokok bidara, kegunaan daun bidara, buah bidara untuk kesihatan

Tahukah anda yang buah bidara Buah bidara mempunyai kandungan yang baik bagi tubuh seperti vitamin A, C, lemak dan karoten. Banyak khasiat buah bidara mahupun daunnya untuk kesihatan dan lain-lain pengubatan terutama secara tradisional. Dibawah dikongsikan beberapa khasiat yang perlu anda tahu.

loading...

Buah bidara mengandungi banyak antioksidan yang mampu menghalang atau sebagai pelindung dari jangkitan penyakit bawaan terutama dari udara.

Buah bidara juga mampu mengatasi masalah penyakit pada mulut. Antaranya seperti gusi berdarah dan bibir pecah. Selain buah, daunnya juga boleh mengubati masalah pada mulut.

DAUN BUAH BIDARA JUGA SANGAT MUJARAB DAN DIGUNAKAN DALAM MERAWAT BERBAGAI PENYAKIT DAN UNTUK KESIHATAN TUBUH BADAN. ANTARANYA ADALAH SEPERTI DIBAWAH.
Daun bidara memiliki kandungan antiseptik yang tinggi sehingga sesuai digunakan untuk mengubati luka.

Sesuai untuk mengatasi masalah wanita seperti keputihan, haid yang tidak lancar dan lain- lain.

Boleh merawat kesihatan tulang dan gigi kerana daun bidara mengandungi mineral yang tinggi.

Daun bidara memiliki kandungan glikemik yang rendah sehingga bagus untuk mengubati diabetes.

Itu adalah antara khasiat buah bidara dan daunya kepada manusia. Sememangnya buah-buahan adalah makanan yang sihat dan perlu diamalkan oleh semua orang.

sumber petua bonda
 

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *