Nak Perut Rata, Ikut Petua Mudah Wanita Ini. Sangat MUJARAB ! Best Gila Tak Tipu. Angin Satu Badan Pun Hilang!

Nak Perut Rata, Ikut Petua Mudah Wanita Ini. Sangat MUJARAB ! Best Gila Tak Tipu. Angin Satu Badan Pun Hilang!

Perut buncit dan menggeleber sungguh memalukan dan merimaskan. Sana sini pergi rasa tak selesa bila mata orang asyik tertumpu pada perut yang buncit. Diri rasa tidak berkeyakinan dengan kekurangan diri . Rasa macam nak menangis pun ada. Kalau setakat menangis tapi tiada usaha yang bersungguh untuk mengempiskan perut pun tiada guna.

loading...

Beberapa penyebab perut buncit yang harus diketahui antara lain adalah terlalu banyak memakan junk food, tabiat sesudah makan langsung tidur, yang terakhir adalah malas bersenam. Jom ikut cara untuk dapatkan perut yang rata.

TIPS PERUT KEMPIS & SIHAT

Harini Myra nak share satu lagi resipi awet muda yang sangat mujarab dan sangat simple utk orang yang terlebih rajin !

loading...

Bahan-bahan:

1. Serai (10-15 batang)
2. Air (2-5 liter) *gambar tu dalam cawan je

Cara-cara:

loading...

– Ketuk serai sehingga pecah & rebus dalam 30-45 minit

*lagi banyak serai lagi banyak air diperlukan

Air ni diajar oleh bidan mengurut.Jujurnya, bidan ni memang nampak sangat muda dalam awal 40an tetapi usianya dah lebih 50an.

loading...

Katanya, dari muda hingga sekarang, dia cuma amalkan minum AIR SERAI saja untuk kesihatan badan. Jamu dan makjun pun dia buat sendiri tau !

SELAMAT MENCUBA !!

KHASIAT :

loading...

– Mengempiskan Perut

– Badan & peluh berbau wangi

– Melawaskan buang air kecil & besar

– Membuang toksin (Boleh dijadikan detox)

– Kulit bertamah cerah & sihat ( Nampak pink-pink gituw mcm BARBIE DOLL )

Myra dah try .. Best gila tak tipu !! ” Angin satu badan pun hilang ”

**LELAKI & PEREMPUAN DIWAJIBKAN CUBA!

Amalkan minum segelas pagi lepas sarapan, tengahari dan malam.

Silakan SHARE. Semoga bermanfaat..

Sumber : Myra via Pesona Pengantin via pastiheboh

 

.

 

Penting !!! Ramai Orang Islam Tak Tahu Pasal Ni ! Hukum Suami Cium Jenazah Isteri

Apakah hukum si suami memberi ciuman kepada si isteri ketika saat akhir si isteri dikafankan? Maksud saya, selesai si mati dimandikan dan dikafan, hanya tinggal muka sahaja belum dikafankan kerana memberi peluang kepada anak si mati memberi ciuman terakhir.

ABDULLAH,
Ciuman mempunyai maksud kasih sayang atau tanda hormat. Oleh itu tidak mengapa mencium jenazah selagi mana jenazah itu adalah mahramnya dan antara suami terhadap jenazah isteri atau sebaliknya.

Sepakat ulama bahawa wuduk jenazah tidak terbatal kerana terangkatnya taklif kepada jenazah.
Ciuman kepada jenazah sering dilakukan Rasulullah yang diriwayatkan Saidatina Aisyah RA; “Bahawa aku melihat Rasulullah mencium Uthman bin Maz’un apabila beliau meninggal dan aku melihat linangan air mata baginda.” (Hadis Riwayat Abu Daud)

Tidak digalakkan memberikan ciuman berulang-ulang kali. Larangan seperti ini biasanya dirujuk kepada budaya masyarakat melayu.

 

Jika ingin melakukan, biarkan penuh dengan adab dan sopan. Bukan menjadi tontonan orang ramai yang menziarahi jenazah.

Mungkin boleh memberikan ciuman terakhir ketika jenazah masih di rumah dalam keadaan yang tidak menjadi tontonan.

Tidak sopan dalam kalangan orang ramai yang sibuk menguruskan jenazah, kelihatan isteri memberikan ciuman terakhir kepada jenazah suami. Bukan sahaja jenazah, pasangan suami isteri juga tidak sopan apabila berciuman dihadapan orang ramai.

 

Sumber: NasihatUstaz.my

 

 

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *