Bahagian Sulitnya Hitam. Tetapi Dia Tidak Rungsing Kerana Dengan Hanya Menggunakan Timun Dengan Cara ” INI ”, Dia Dapat Memutihkannya Kembali!

Bahagian Sulitnya Hitam. Tetapi Dia Tidak Rungsing Kerana Dengan Hanya Menggunakan Timun Dengan Cara ” INI ”, Dia Dapat Memutihkannya Kembali!

Miss V adalah area yang tak terlihat. Jadi kadang kita suka mengabaikan penampilannya. Sampai suatu hari bagian itu jadi menghitam. Kalau sudah begini kamu pasti bingung kan?

loading...

Tampilan miss v yang mulai gelap ternyata tidak enak dilihat. Tapi kamu tidak perlu khawatir karena ada bahan alami yang bisa memutihkan are miss v lho. Jadi kamu tidak perlu keluar kocek untuk ke salon.

Apa saja bahan alami tersebut? Yuk simak!

Jeruk lemon

loading...

Jeruk dan lemon sudah dikenal bagus untuk kecantikan. Vitamin C dan antioksidannya dipercaya mampu memutihkan kulit yang menghitam. Nah gimana caranya buat memutihkan area kewanitaan?

Cukup ambil 1 buah jeruk atau lemon, lalu usapkan halus ke area yang hitam. Tunggu beberapa saat dan bilas dengan air bersih. Keringkan dengan handuk bersih.

Mentimun

loading...

Bukan cuma wajah yang dijaga kesehatannya sama timun, miss v juga lho. Mentimun mampu memutihkan area kewanitaan yang menghitam. Caranya ternyata gampang banget. Cukup potong tipis buah timun yang sudah dicuci bersih. Lalu tempelkan timun tadi ke area yang hitam. Diamkan beberapa saat sampai agak kering. Bilas miss v dengan air bersih. Ingat, selalu keringkan dengan handuk bersih ya.

Kunyit

Kunyit memang sudah dikenal sebagai rempah yang mampu menjaga kesehatan wajah. Nah selain wajah, taukah kamu kalau kunyit bisa digunakan sebagai pemutih miss v yang alami.

loading...

Caranya cupu ambil 3 sendok kunyit dan tambahkan sedikit air perasan jeruk nipid. Aduk rata dan oeskan ke area miss v yang hitam.

Gunakan Pakaian Dalam Berbahan Katun

Katum dikenal sebagai bahan pakaian yang bagus untuk tubuh. Daya serap keringatnya bisa membasmi jamur dan keringat. Jadi pilihlah bahan celana dalam berbahan katun ya.

loading...

.

Inilah 6 Makanan Yang Sering Dihidang Oleh Ibu Bapa Kepada Anak2 Tapi Sebenarnya Membuatkan Otak Anak Menjadi Lembab!… No 4 Tu Paling Kerap Diberikan…

Dalam kesibukan ibu bekerja dan mengurus rumah tangga ramai ibu mencari solusi kerja yang mudah termasuklah bab makanan untuk anak.

Ramai yang antara kita mencari makanan yang mudah sedia dan janji anak kenyang.

Tapi ibu tak sedar sebenarnya ada banyak makanan yang selalu kita hidang ini boleh menjejaskan perkembangan otak anak atau dalam bahasa mudah buat otak anak lembap.

6 makanan di bawah ini sebenarnya tak disarankan kerana tak elok untuk otak anak yang sedang berkembang.

1. Makanan manis tinggi gula
Semua tahu pengambilan gula yang berlebihan boleh memengaruhi kesihatan anak. Selain menyebabkan obesiti, gula yang terdapat dalam manisan atau makanan pencuci mulut juga dan merosakan sel fungsi kerja otak anak.

Dalam sebuah kajian yang dilakukan oleh UCLA didapati bahawa pengambilan fruktosa yang berlebihan akan memengaruhi kemampuan insulin untuk menggunakan gula dalam memproses fikiran dan perasaan.

Jadi bila anak terlalu banyak makan makanan manis, insulin tidak mampu mengolah gula yang masuk, sehingga fungsi kerja otak menjadi lambat dan sekaligus mengganggu mood anak.

2. Makanan ringan
Anak umur empat tahu kita dah beri makanan ringan. Awas ya. Semua tahu makanan ringan tiada khasiat pun di dalamnya. Ia penuh dengan bahan pengawet, perasa dan garam berlebih yang mampu menyebabkan masalah obesiti, diabetes, tekanan darah tinggi, penyakit ginjal, hingga serangan jantung.

Anak-anak sedang membesar memerlukan nutrisi yang cukup untuk membantu perkembangannya. Tapi bila sering makan junk food, keperluan gizinya yang cukup penting untuk otak tak diterima sehingga memberi kesan pada perkembangan bahagian tersebut.

3. Makanan segera
Biasa kita lihat anak kecil yang sudah diberi makanan segera. Malah ada yang gemar makan makanan ini sehingga buat ibu serba salah bila anak asyik meminta makanan ini.

Tapi fikirkanlah kesan kepada anak, makanan-makanan ini mengandungi banyak pengawet untuk memastikan ia dapat disimpan untuk waktu lama.

Sama seperti junk food, makanan segera ini tiada nutrisi pun bagi tubuh anak. Bahan kimia dalam makanan segera yang menumpuk dalam tubuh akan hanya meningkatkan gejala demensia (kemunduran fungsi otak) pada anak.

4. Daging olahan

Daging merupakan salah satu sumber protein yang diperlukan tubuh. Namun pastikan protein tersebut diperoleh dari daging asli, bukan olahan.

Daging olahan seperti sosej dan nugget mengandungi protein buatan yang mencampurkan bahan kimia dalam proses pembuatannya. Jika anak sering mengambil protein buatan ini, maka bahan ini akan berkumpul dalam tubuh.

Akibatnya, sistem saraf termasuk otak akan terganggu. Anak boleh jadi sukar mengingat sesuatu dan mengolah informasi.

5. Teh dan kopi
Memang kita jarang memberi anak minum kopi dan sebaiknya tak perlu langsung. Kopi dan teh mengandung kafein yang boleh menyebabkan anak sukar tidur atau insomnia. Dalam usia sedang membesar anak memerlukan tidur yang cukup.

Selain itu kafein juga boleh menghalang otak menyerap zat besi yang diperlukan untuk mengirim oksigen ke otak. Ini juga boleh mengganggu perkembangan otak anak.

6. Soda
Bukan hanya merosak gigi dan menyebabkan obesiti, soda dan minuman yang mengandung gula yang tinggi dapat menjejaskan kemampuan otak anak.

Satu kajian yang dilakukan oleh University Southern of California telah mengaitkan kesan antara soda dan kemampuan fungsi otak.

Soda yang diambil oleh anak ketika kecil akan memengaruhi otak dalam mengingat dan memproses informasi sewaktu dewasa.

Bukan hanya minuman soda, jus segera dalam tin atau kotak juga perlu dielakkan. Ini kerana buah yang digunakan bukan buah asli sebaliknya hanya perisa dengan gula yang sangat banyak.

Sumber: Vanillakismis

.

Kembali Seperti ‘Anak Dara’..Rupanya Kena Amalkan Ramuan Teh Halba Ini!.. Ini Resepinya dan Kongsikan Agar Ramai Dapat Manfaat!…

Nak cantik, bukan sahaja cantik di luaran sahaja betul tak? Mestilah nak cantik secara dalaman juga. Kalau macam tu, apa kata cuba amalkan teh herba yang bukan sahaja untuk cantik, tapi banyak lagi khasiat untuk orang dewasa dan kanak-kanak! Macam mana nak buat? Jom ikut cara ini!

TEH HALBA UNTUK CANTIK DALAMAN DAN LUARAN.

Hmmm..rasa tenang betul selepas minum teh halba ni. Wangi dan harum sangat. Ramai yang tak tahu rupanya halba ni boleh dibuat teh. Khasiatnya pun banyak. Lelaki, wanita, kanak-kanak semua boleh minum. Yang asyik pm tanya macam mana nak buat teh halba tu inilah resepinya. Senang sangat tau. Cuma perlu kan halba sebagai bahan utama.

1- Halba satu sudu kecil
2- Air segelas
3- Madu satu sudu besar (boleh ganti gula perang) guna sudu plastik tau. Saya tak jumpa pula sudu plastik saya pagi tadi.
4- Limau kasturi (option lemon, limau nipis, pati delima) tak nak masuk pun tak pe.

Cara-caranya, rebus halba sehingga mendidih. Biarkan sejuk. Kemudian masukkan madu dan perah jus limau. Kacau rata, dan terus minum. Amalkan setiap pagi, Inshaallah akan rasa perubahannya.

Antara khasiat teh halba adalah :

1. Mencantikkan struktur kulit dari dalam serta memelihara keanjalan kulit makna kata lain awet muda secara semulajadi.

2. Mengurangkan berlaku pengumpulan lemak-lemak baru dalam badan seterusnya membantu mengurangkan masalah berat badan atau kegemukan.

3. Menambah tenaga seksual samada lelaki atau wanita. Dalam perubatan China membuktikan kenyataan ini.

4. Menguatkan fungsi jantung. Inshaallah tak rasa mengah-mengah lagi dah.

5. Merawat masalah sembelit & buasir.

6. Melancarkan perjalanan darah.

7. Mengatasi masalah senggugut (kesakitan / ketegangan sewaktu haid & pra-haid).

8. Melegakan masalah sakit kepala / migraine.

9. Menguatkan fungsi rahim, merangsang & menyuburkan rahim. Bagus sebagai ikhtiar untuk mereka yang ingin hamil.

10. Mengetatkan & meremajakan rahim. Dalam kata lain dalaman menjadi anak dara balik.

11. Menghilangkan lendir & sakit tekak.

12. Membantu mengurangkan ketagihan rokok & dadah.

13.  Membantu kecerdasan kanak-kanak yang meningkat usia baligh, memelihara kekuatan badan & menggalakkan tumbesaran badan.

14. Memperbanyakkan air susu ibu. Mengaktifkan kalenjar susu, meningkatkan saiz payudara secara semulajadi. Yang ni seriously berkesan. Tak perlu lagi ambil suplemen pelik-pelik. Kesan selepas 48 jam dah boleh rasa tau.

Khasiat berganda-ganda tak padan dengan saiz halba yang kecik. Harga pun murah. Anytime boleh buat. Selamat mencuba.

* Wanita mengandung tak boleh minum. Tunggu lepas bersalin dulu. Bagus diminum dalam pantang, cuma jangan letak limau. Just halba dan madu

.

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *